Itinerary 110D Alternative Path della Forcoletta

Travel time (return route): 0:10 hrs
Uphill: 71 m
Downhill : 0 m

This alternative to the 10th leg of the 3V path links the dirt road which goes from Monterecchio to Passo Forcora (path 110A) with the 3V Path winding along the ridge of the Costa del Faietto and of Monte Sirti. This path starts at about halfway of the dirt road between Monterecchio and Passo Forcora, at about 200 metres from the crossing on the left for the path leading to Armio (121C). Leave the road and turn right into the path and after walking across a pasture, reach a small valley. From here, climb up through the wood and in a short time you will get to La Forcoletta, a small hollow of the ridge that from the passo Fontanarossa, along the Costa del Faietto, arrives at Monte Sirti. Here you will find the crossing with the 10th Leg of the 3V Path (110).