Itinerary 125B Alternative Path Orascio - Pianca

Travel time (return route): 0:35 hrs
Uphill: 161 m
Downhill : 0 m

From the square of Orascio, where the road coming up from Maccagno ends, go up as far as the wash house past the crossing to Sarangio on the left. Walk along the mule track and go past the crossing with Campagnano on the left. Go along this path at half slope until you cross path 3V 10th Leg, Biegno-Maccagno. Turn right into this path and walk as far as the paved road to Pianca until you reach the turning to Entiglio on the right. Go ahead along the road and get to Pianca; the path to Campagnano starts on the left here and from here you can also continue to Veddo and Maccagno.