Itinerary 111A Alternative Path Monte Venere

Travel time (return route): 0:40 hrs
Uphill: 29 m
Downhill : 185 m

At the crossing of the mule track Maccagno-Agra (111 and 155), turn into the path on the right which winding at half slope leads to a few lodges used as a Scout Camp; continue leaving a path on the left and walking until you cross path 152 Maccagno-Agra Giro del Sole. Turn left and go on past the junction with path 151 Maccagno-Agra-Curiglia on the right. Continue as far as a clearing with a beautiful sight over the lake and reach the little church of the sanctuary of Monte Venere and the crossing of path 152 to Maccagno. Turn right walking under the bearing wall of the porch of the little church and continue until you cross path 151 Maccagno-Agra-Curiglia. Turn left downhill into the mule track and at the next crossing turn right into the steep path that leads directly to Maccagno, passing past the Parco Daini (Deer Park) and turning into Via Oliari on the right along which you will reach the Local Information Centre.