Itinerary 136 Tronzano-Ronco Scigolino

Travel time (return route): 0:40 hrs
Uphill: 17 m
Downhill : 122 m

From Tronzano, with a short walk from the car park in front of the post office, get back to the hairpin turning and the crossroads for Via Cesari and Via Valenti. Turn right into Via Cesari and reach the crossing for Poggio (path 135). Keep left along Via Cesari as far as the crossing for Porto and Ronco Scigolino.
Turn right onto the mule track which takes to the last houses of Tronzano and goes across a level area with vegetable gardens to reach the locality of Porto. Keep to the mule track descending to the crossing for Poggio (path 136A) on the right. The walk follows the mule track which further on becomes a footpath reaching SS394 in locality Ronco Scigolino.