Itinerary 135 Tronzano-Poggio

Travel time (return route): 0:30 hrs
Uphill: 0 m
Downhill: 116 m

From Tronzano, with a short walk from the car park in front of the post office, get back to the hairpin turning and the crossroads for Via Cesari and Via Valenti. Turn right into Via Cesari and reach the crossing to Poggio. Turn right, at first on the road and then along an easy to walk on mule track which gradually climbs down through the wood and reaches the overpass of the railway line Luino – Bellinzona. Just before taking the overpass, pass path 136A on the left, which links to path 136 Tronzano - Ronco Scigolino. Once beyond the overpass, turn left onto the tarmac road and you will soon reach SS394 at località Poggio.