Itinerary 133 Bassano-Monti di Bassano

Travel time (return route): 1:00 hrs
Uphill: 435 m
Downhill : 15 m

From P.zza della Vittoria at Bassano, turn into Via Lago Delio which immediately becomes a nice mule track swinging steeply up on the ridge outlining Valle Molinera and after climbing 430 metres uphill reaches the restored alpine cottages of Monti di Bassano. Follow the dirt road as far as the junction to path 133A which on the right leads to the top of Monte Borgna. Go straight ahead along the dirt road and soon reach Albergo Diana. From here the view spreads over the northern part of the lake and its surrounding mountains as well as the opposite mountainside of Valle Molinera with Monti di Pino and Passo Forcora. By walking along a short stretch of tarmac road, you will get to the North dam of Lago Delio and to the road that leads to the South dam and to Musignano. At the North dam you will join path 110 (3V 10th leg; Biegno - Maccagno).