Itinerary 132 Bassano-Ristoro lago Delio

Travel time (return route): 1:10 hrs
Uphill: 420 m
Downhill : 18 m

From P.zza della Vittoria at Bassano, turn into Via Verbano heading for Tronzano and reach the fork for Via alla Mora on the left. Follow a nice mule track as far as the Chiesetta della Mora. The mule track climbs up steeply through the wood and eventually gets to Alpe Inent. From here, the route continues to the right along a half-hillside footpath which reaches Crocetta, a nice viewpoint over the lake. The path gets steeper and steeper and reaches the fork near the surge tank of the penstock which carries the water from Lago Delio to the underground hydroelectric power plant in a cave in Ronco Scigolino. Turn left onto a level mule track which soon takes you to the Ristoro Lago Delio (a bar-restaurant) with an exceptional view over the lake. By walking along the dirt road, you will soon get to the hairpin turning of the road linking Musignano up to Lago Delio where it crosses path 110 (3V path 10th leg Biegno-Maccagno).